• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82330
+
-

تشدید نظارت بر  انبارهای کالا

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از تشدید طرح نظارت و کنترل بر انبارهای کالا در استان خبر داد و گفت: با متخلفان و احتکارکنندگان در این منطقه به شدت برخورد می‌شود.
سرهنگ «حسین ترکیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: احتکار کالا اقدامی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، منفعت‌طلبی و سوء‌‌استفاده از نیاز مصرف‌کنندگان است.
وی با تاکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق و احتکار نیازمند همکاری آحاد جامعه با پلیس است، از مردم استان تقاضا کرد مراتب تخلف را به پلیس برای مقابله با مفسدان اقتصادی، محتکران و قاچاقچیان کالا و ارز اطلاع بدهند. سرپرست پلیس آگاهی اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین انبار بزرگ احتکار کالا در استان کشف و پلمب شد و پرونده متخلفان به دستگاه قضایی استان تحویل داده شد.
 وی از جمله این موارد را کشف انبار قاچاق حدود ۱۰ هزار قلم انواع لوازم الکتریکی و برقی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.
سرهنگ ترکیان همچنین کشف انبار ۳۰۰ میلیاردی برنج احتکار شده در شهرستان برخوار را از دیگر کشفیات در این زمینه برشمرد.
وی یادآور شد: در این انبار ۴۳۰ تن برنج خارجی احتکار شده به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد که طبق نظر کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت، برنج‌ها در خرداد ماه وارد شده و پس از گذشت چهارماه باید از انبار خارج و به فروش و مصرف عمومی می‌رسید که این اقدام انجام نشده بود.
سرپرست پلیس آگاهی اصفهان به انباردارها هشدار داد نسبت به نگهداری کالا در انبار خود مسئولیت دارند و در صورتی که از انبار آنها کالای قاچاق کشف شود باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
وی با اشاره به تعامل بسیار بالای پلیس اصفهان و دستگاه قضایی در امر مبارزه با مجرمان اقتصادی، گفت: امنیت اقتصادی و ایجاد آرامش روانی در بازار همواره یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی نیروی انتظامی است و این نیرو با کسانی که برای کسب منافع خود در زندگی مردم اخلال ایجاد کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.
بنا بر آخرین آمار پلیس آگاهی استان در چهارماه ابتدای امسال در بازدید و کنترل از ۵۶ انبار در استان، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید